Property: 6 |
Cleaning: 6 |
Host: 5 |
Location: 6 |
Price/Quality: 4
| Breakfast: 6
The structure is new and generally well maintained. The room and bathroom are spacious. However, the sanitary facilities were not adequately cleaned (organic residues). It was late when we arrived in the room and we took care of cleaning ourselves, reporting the issue to the host at a later time. The next day when we returned at the end of the day, the room had not been tidied up; when contacted, the host told us that the daily cleaning service was an extra, even though this was not indicated anywhere (neither on the website, nor on the service card in the room, nor on any platform). The management of the daily cleaning of the room is at the discretion of the structure, but that it is a service on request and extra should be indicated. Note: on this platform, daily cleaning of the room was indicated as free. To date, this is the first B&B encountered that does not provide daily tidying of the room, despite being defined as "charming". The service is certainly not commensurate with the price per night, especially since the host, having learned of the inconvenience created, did nothing but express regret. It is true, we are in Liguria, these accommodations will always have clientele, but it is right to match services to the price, which is certainly not low, especially considering the position inside. Breakfast is average, although not well managed by the host.
stayed
from 05/02/2025 to 05/04/2025
The answer from the host:
Gentilissima sig. ra Gargiulo,
La sua recensione non è al quanto veritiera e ciò viene confermato dalle altre recensioni presenti nonché dagli altri clienti presenti in struttura al momento del suo stesso soggiorno (una coppia di miei clienti affezionati, nonché una famiglia che è uscita complimentandosi di tutto).
Se fosse vero che i sanitari erano sporchi “di organico” non avrebbe esitato a far presente nell’immediato il disagio, invece a me non è stato segnalato niente… lei e suo marito siete entrati in camera alle ore 12. 30 e il vostro “lamento” è arrivato il giorno dopo alla sera (più di 24 ore dopo), quindi suppongo che l’organico di cui lei parla sia il suo.
Il ressetto giornaliero non è un “extra” perché non è un servizio a pagamento ma solo molto semplicemente su richiesta, come detto al suo arrivo per ogni vostra esigenza sarei stata a vostra disposizione; ma purtroppo le lamentele sono arrivate solamente la sera precedente alla sua partenza (nonché la sera precedente al momento del pagamento).
In conclusione penso che lei e la mia struttura siate incompatibili, le consiglio la prossima volta di cercare una struttura che possa soddisfare le sue esigente e fronte mare.
Cordiali saluti.